miercuri, 21 martie 2012

Chiren Boumaaza incearca sa unifice teorii ale neurologiei si ale fizicii cuantice

Isi spune 'athene' si este un jucator de poker profesionist, gamer si hacker, care, de cca un an studiaza fizica cuantica si incearca sa comaseze niste teorii care mie mi se par f complexe(adica nu inteleg foarte multe). vazand filmul, citind si ascultand review-uri, am inteles ca athene a tras oarecum 2 concluzii din cat a studiat pana acum:
-ceea ce noi consideram constiinta este altceva(mirror neurons), adevaratul nostru eu integrandu-se(prin cuanta) intr-o constiinta universala.
-nu-i fain ca incercam sa gasim(inventam) teorii cu privire la originea sau scopul nostru, si sa ne si atasam emotional de ele in loc sa incercam sa ne "trezim" la o stare de constiinta extinsa.


4 comentarii:

  1. E foarte interesant cum converg unele puncte. Cu siguranţă trebuie să-l mai revăd, aşa cum şi sfătuieşte naratorul, pentru că n-am înţeles mai nimic, dar dintre lucrurile pe care le-am înţeles e o idee comună cu cea a radical constructivism-ului lui Glasersfeld, care spune că trebuie să ieşim din capul nostru, să nu mai ţinem cu dinţii de ideile noastre şi să fim deschişi şi disponibili pentru a absorbi informaţiile ce vin către noi şi cu ajutorul cărora ne putem lărgi sfera percepţiei, putem remodela realitatea pe care o percepem pe baza unei cantităţi mai mari de informaţie. Mi s-ar părea extrem de constructiv ca de acum înainte să manifestăm toţi o astfel de disponibilitate. Din punctul meu de vedere o cercetare în direcţia asta mi se pare unica ce prezintă cât de cât utilitate, dacă nu la scară macro, cel puţin pentru umanitate, ca specie. De fapt cred că toţi ar trebui să convergem către acest scop comun, fiecare din propriul cap şi prin propria sferă de cercetare (că e tehnică, artistică, filosofică sau de alt fel); şi cred că ar fi extrem de fructuos ca toţi să ne unim capetele, ieşind pe cât posibil din individualităţile noastre, în această direcţie.

    RăspundețiȘtergere
  2. "ceea ce noi consideram constiinta este altceva(mirror neurons), adevaratul nostru eu integrandu-se(prin cuanta) intr-o constiinta universala."

    ce vrea sa zica e ca noi ne definim (autodefinim) folosindu-ne si de acesti mirror neurons, care ei nu fac diferenta intre actiunile mele, si ale celorlalti. deci egoul meu este in mare masura bazat pe cei din jurul meu.

    [o parere personala, daca imi permiteti, este ca acest proces(care deja stim ca permite empatia) ne ajuta sa ne integram social, in grup. esti media celor 5 oameni cu care iti petreci cel mai mult timp. corpul tau se adapteaza pentru a se integra in grupul de care esti inconjurat. e o treaba de maimute si athene e de parere ca ar trebui depasit. a te identifica cu cei din jurul tau nu ar mai trebui sa fie necesar in ziua de azi. dar daca tu crezi ca esti altcineva nu inseamna ca tu esti tu.

    datorita acelor neuroni care oglindesc tu chiar devii altcineva. nu este doar o iluzie ca te contopesti cu cei din jur, tu ESTI cei din jur. si la urma urmei, de unde stii ca nu e mai bine asa?]

    si in al doilea punct, daca constiinta extinsa = comunicare mult mult mai bine, atunci da, asta a zis. oricum sa intelegi cum functioneaza creierul e un pas important pentru a-l folosi cum trebuie.

    Adimihai crede ca e o mizerie, dar e open minded cand il acuz ca e hater, oricum, asta e de la el.

    faceti cunostinta cu mentorul: http://www.youtube.com/watch?v=AmLUS4o8HrE&feature=relmfu

    eu cred ca ii voi dona cativa dolari lui Jimmy Wales, fondatorul wikipediei, ca nu as fi reusit fara el.

    in concluzie eu cred ca tipul asta atenteaza grav la ideea de ego, si ma face sa ma intreb (cu o gandire constructivista) "ce ma face sa cred ca sunt constient? si oare pietrele nu considera si ele, despre ele ca sunt constiente?"

    RăspundețiȘtergere
  3. "ATENTEAZĂ grav la ideea de ego"? Să exprimi o părere, să expui o teorie e un ATENTAT? Hm, se cam confirmă ce spunea în film în privinţa sistemelor de credinţe. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. E doar un fel de a spune. atentat înseamnă și proiect de distrugere a unei stări de fapt etc. [<fr. attentat].
    DAr nu spune nici Chiren prostii

    RăspundețiȘtergere